Portfolio Description
  • 28/05/2021

PRXT33

PRXT33 är den nya generationens TCA-behandling för alla olika hudtyper och åldrar. Det unika att den inte orsakar ”frosting”, och kan användas under alla årstider utan att orsaka ljuskänslighet. Behandlingen är även näst intill smärtfri och orsakar minimal fjällning.

PRXT33 är en ”snällare” behandling än en traditionell TCA peeling och anledningen till det är den unika patenterade formuleringen bestående av en kombination av TCA, väteperoxid samt kojicsyra.

Hos oss kan du välja att genomföra din PRX-behandling enskilt eller i kombination med Dermapen. Vi lägger gärna upp en specifik behandlingsplan för just dig!

PRX-T33 används för att motverka och reducera:

+ Rynkor och linjer

+ Pigmenteringar/ solfläckar

+ Torr hud

+ Förlorad elasticitet

+ Melasma

+ Åldrad hud

Microbotox

Microbotox är en coctail med botox, hyaluronfiller och serum som förminskar porer och jämnar ut huden. Hudföryngring.

MicroGold som Eklandakliniken använder vid behandlingen är CE-märkt. MicroGold består av en behållare och ett nålhus med 20 nålar. De supertunna nålarna tillverkas av titan och är överdragna med guld. När nålarna trycks in i huden öppnas behållaren och produkten rinner ner genom kanaler i nålarna.

Kemisk Peeling med ÜBER PRO

Kemisk peeling behandlingen innefattar rengöring, peeling, en återfuktande mask och en fuktgivande kräm som avslutning.

Kemisk peeling som förbättrar hudstrukturen, reducerar fina linjer, behandlar orenheter, jämnar ut hudtonen och ljusar upp pigmenteringar.

ÜBER PRO kan användas vid behandling av:

+ Fina linjer

+ Hyperpigmentering

+ Ojämn hudstruktur

+ Akne och hudton

+ Hormonellt obalanserad hud

ÜBER PRO pH-värde på 2,05

Ingredienser: 25% mandelsyra m.fl.

Kemisk Peeling med ÜBER MD

ÜBER MD är en TCA peeling med medicinsk styrka som är särskilt framtagen för att förbättra resultaten vid behandling av ärr, djupa rynkor samt pigmenteringar.

ÜBER MD ska endast påföras punktvis på aktuellt område. Reducerar djupa rynkor, ärr och jämnar ut hudytan. Minskar hyperpigmentering och jämnar ut hudtonen.

ÜBER MD kan användas vid behandling av:

+ Linjer och rynkor

+ Specifika hyperpigmenteringar